<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 30 mei 2015 : Bredene (28 km)

zaterdag 30 mei 2015

30 mei 2015 : Bredene (28 km)

Doorheen Bredene


Vertrek vanuit Bredene-Dorp bij de Sint-Rikierskerk.

De wandelclub uit Bredene liet ons het kustplaatsje in al zijn facetten verkennen : Bredene-Dorp, het toeristische Bredene-Duinen en Sas-Slijkens (of Bredene-Sas). Ik wandelde doorheen de vlakke polders, langs de Oostendse spuikom, door de duinen, tussen de campings en door het recreatiedomein Grasduinen.
Toen ik door de duinen liep was ik getuige van een waterhoos boven zee, vlakbij het windmolenpark voor de kust.


Wanneer men door Bredene wandelt of fietst, kan men de gevelschilderijen van kunstenares Annie Vanhee bewonderen, die de gevels van de huizen in het dorp versieren. Ook de Visserskapel Onze-Lieve-Vrouw-ter -Duinen (bijgenaamd "breeningskapel") lag langs het parkoers. Deze kapel dateert van 1736 en is beschermd als monument en is een bedevaartplaats voor de Vlaamse vissers.
Ik had mij ingeschreven voor de omloop van 26 km maar het werden er uiteindelijk 28 omdat ik in de duinen samen met een groepje andere wandelaars eventjes het juiste spoor kwijt was.


Enkele foto's : Bredene 30 mei 2015










Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage