<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 8 februari 2015 : Tournai (Adeps) (19 km)

zondag 8 februari 2015

8 februari 2015 : Tournai (Adeps) (19 km)

Wandelen in de Scheldevallei vanuit Doornik.


De vereniging "Bougeons Ensemble" organiseerde deze Adeps-wandeling met vertrek vanuit Doornik, ook genoemd de stad van de Vijf Torens.
De verschillende omlopen (5, 10, 15 of 20 km) waren geafficheerd in het startlokaal en zo kon ik zien dat het parkoers van 20 km een tijdje de Schelde noordwaarts volgde.
Na de start dwaalde ik eerst wat door de buitenwijken van de stad totdat ik het winkelcentrum van Froyennes en wat later de linkeroever van de Schelde bereikte. Ik bleef de Schelde volgen tot aan de brug in Ramegnies-Chin en stapte dan verder langs de andere oever van de rivier.
Een mooie maar modderige veldweg leidde mij in de richting van het kerkje van Obigies, een deelgemeente van Pecq. Op het kleine voetbalveld was een match aan de gang tussen 2 jeugdploegen. Ik veronderstel dat het een topmatch was (of een burenduel tegen Ramegnies-Chin?) , want het geroep en het getier van de toeschouwers rond het terrein was reeds van ver te horen.
In het dorpje, waar telken jare in de maand mei het "Fête du Geranium" plaatsvindt, staat ook het "Chateau de Flines". Het kasteel was door de dichte begroeiing van de de struiken er rond totaal onzichtbaar.
Vanaf hier begon ik aan de terugweg naar Doornik. De wandeling ging via het dorpje Kain, gelegen aan de voet van de Mont-Saint-Aubert. Elk jaar op Paasmaandag stappen tijdens la Marche à Bâton vanuit Kain duizenden wandelaars naar deze heuvel.
Wat verderop kwam ik opnieuw bij de Schelde en ik volgde deze tot bij "le Pont des Trous", een waterpoort op de Schelde, die deel uitmaakte van de stadsomwalling.
Via de statige Boulevard Leopold, onderdeel van de ringweg rond het centrum van de stad, en enkele wijken stapte ik terug naar de startzaal.

Mijn fotoreportage : Tournai 8 februari 2015


Schelde tussen Doornik en Pecqruïne van de Moulin de Barbissart in Obigies


veldweg in Obigiesle Pont des Trous Doornik



Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage