<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 9 november 2014 : Ruddervoorde (19km)

zondag 9 november 2014

9 november 2014 : Ruddervoorde (19km)

Lakebosschentocht


Ruddervoorde is een deelgemeente van Oostkamp en ligt in het Houtland, de meest bosrijke streek van de provincie West-Vlaanderen. Karakteristiek voor deze streek zijn de bossen, de vele lange bosdreven, de landgoederen en kastelen.
Onmiddellijk na de start stapte ik doorheen de vallei van de Velddambeek. Deze beekvallei werd een aantal jaren terug heraangelegd en doet ook dienst als overstromingsgebied.
Wat later bereikte ik het kasteeldomein Pecsteen. Daarna leidde het parkoers mij naar het kasteel der Lakebosschen. Onderweg stapte ik doorheen het natuurgebied "Zorgvliet". In het koetsenhuis van het kasteel konden de wandelaars even verpozen bij de open haard.
Het parkoers liep daarna doorheen het mooie kasteelpark en via enkele mooie, lange dreven en onverharde wegen bereikte ik opnieuw Ruddervoorde.



kasteel Pecsteen






Mijn fotoreportage : Ruddervoorde 9 november 2014




Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage