<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 2 februari 2014 : Oostduinkerke (19km)

zondag 2 februari 2014

2 februari 2014 : Oostduinkerke (19km)

Pannenkoekentocht

organisatie : WTC Nieuwpoort

Om 9h45 ging ik van start vanuit de startzaal "De Witte Burg" in Oostduinkerke. De wandelclub uit Nieuwpoort had 5 lussen uitgetekend in en rond het vroegere vissersdorp. Ik koos voor de langere lussen nrs 3, 4 en 5 en zo kon ik 19 km stappen. De 2 andere lussen waren kortere versies van de andere omlopen.
De eerste lus stuurde mij doorheen de villawijken van de badplaats. Via de dijk en een wandelpad in de duinen kwam ik bij de wijk Sint-Andre. Oostduinkerke is alom bekend vanwege de paardenvissers en op het strand stapte ik voorbij het monument van kunstenaar William Sweetlove dat herinnert aan deze folklore. Bij de restaurantboten dwarste ik de drukke Koninklijke Baan tussen Oostduinkerke en Koksijde en stapte richting wijk Witte Burg en startzaal.
Ik vervolgde mijn tocht en startte meteen de 2de lus. Deze bracht mij naar Koksijde en tot bij het prachtige natuurreservaat en duinencomplex de Hoge Blekker. Hier ligt de hoogste duin van onze kust. Ik stapte door het mulle zand tot boven op de duin en genoot er van een mooi panorama. Via de Doornpanne, een waterwingebied, wandelde ik terug naar Oostduinkerke. Boven op de hoge duinen van de Witte Burg had ik een mooi uitzicht op de Sint-Niklaaskerk.
Na een korte pauze in het volkscafé "Visserswelzijn" (in de zaal was het zeer druk) ging  ik terug op pad voor het laatste stuk van de tocht. Tijdens deze lus stapte ik doorheen de Oostvoorduinen.
Vroeger plande men om dit gebied te verkavelen. Gelukkig kon dit worden verhinderd want het is een mooi stukje natuur. Via wijken met riante villa's bereikte ik na 19 km opnieuw de zaal de Witte Burg. Bijna 1900 wandelaars hadden zich ingeschreven voor deze tocht.

Mijn fotoreportage : Oostduinkerke 2 februari 2014

Het parkoers : Oostduinkerke 2 februari 2014





Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage