<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 19 januari 2014 : Veldegem (22km)

zondag 19 januari 2014

19 januari 2014 : Veldegem (22km)

Wintertocht vanuit Veldegem.

organisatie : wandelclub "vier op een rij" Groot-Zedelgem : Wandelclub 4 op 1 rij

In het eerste deel van de tocht stapte ik via het gehucht De Leeuw (of Zuidwege) naar het kasteeldomein "Ter Loo" in Loppem. Voor de Sint-Elooikerk van het gehucht staat het standbeeld van Leon Claeys, die hier eind 19e eeuw begon met de bouw van dorsmachines. Meer dan 100 jaar later worden er nog steeds landbouwmachines geproduceerd door "New Holland Agriculture". Ik passeerde de bedrijfsgebouwen en een terrein met afgewerkte machines.



Via de oude militaire spoorweg "Vloethemveldzate" bereikte ik na 6km de rustpost in het gemeenschapscentrum "GlaZ" (vroegere kunsthalle Lophem).



Daarna stapte ik opnieuw via de oude spoorweg en de wijk Pierlapont naar het domein Merkemveld. Wat later passeerde ik het kasteel "Baesveld". Via een stukje Oostkamp (Bietenveldstraat) kwam ik na 15km bij de 2de rustpost in sporthal de Bosserij in Veldegem.





Ik nam er een korte pauze. Daarna vervolgde ik de tocht en  via een mooie dreef bereikte ik het Plaisierbos. Na 4km kwam ik opnieuw in de Bosserij. Via rustige wegen doorheen Veldegem stapte ik terug naar de startzaal Stapsteen.
Het was een gevarieerde tocht vanuit de deelgemeente van Groot-Zedelgem.

Er schreven zich 1496 wandelaars in voor de tocht.

Mijn fotoreportage van de tocht : Veldegem 19 januari 2014

Het parkoers : Parkoers Veldegem 19 januari 2014



Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage