<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 11 november 2013 : Menen (12km)

maandag 11 november 2013

11 november 2013 : Menen (12km)

Menen wandelt.

Wandeltocht doorheen de grensstad.
Organisatie : wandelclub 12 uren van Lauwe : http://www.de12urenvanlauwe.be


De wandeltocht startte vanuit de cafetaria van het zwembad. Ik schreef me in voor de omloop van 12 km. Ongeveer halverwege was er een rustpost in de kantine van voetbalclub "Toekomst Menen" op de wijk "ons Dorp".
Ik doorkruiste eerst enkele woonwijken van Menen en stapte vervolgens richting Geluwe. Ik kwam zo terecht op de Komerenhoek, in de beekvallei van de Reutelbeek, ook wel Geluwebeek genoemd.
Deze vallei is een natuurgebied tussen Geluwe en Menen.




Van hieruit stapte ik terug in de richting van Menen tot ik na 6km de rustpost bereikte.
Na de controle stapte ik doorheen het Serge Bertenpark. Er staat een herdenkingssteen ter ere van deze missionaris, die in 1982 in Guatemala werd ontvoerd.





Wat verder kwam ik terug bij de Geluwebeek. Het vlonderpad langs de beek was gevaarlijk glad.


Uiteindelijk bereikte ik het centrum en via de Oude Leielaan kwam ik aan het Bois de Boulogne, het oudste stadspark van de stad. Ik wandelde wat later over de Blekerijvesting en een wandelpad boven op de vestingmuur. Van hieruit had ik een mooi zicht op de torens van het belfort en de Sint-Vedastuskerk. Tenslotte kwam ik bij de Sluizenkaai met de Oude sluizen en bij het zwembad, waar ik de tocht was gestart.






Hier kun je de foto's bekijken : Menen 11 november 2013




Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage