<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 13 oktober 2013 : Ellignies-Sainte-Anne (21km)

zondag 13 oktober 2013

13 oktober 2013 : Ellignies-Sainte-Anne (21km)

Les Marcheurs du Souvenir Leuze- Marche des Ballotils

Ellignies-Sainte-Anne ligt in de provincie Hainaut en is een deelgemeente van Belloeil., en situeert zich ongeveer halverwege tussen Tournai en Mons. Ik schreef me in voor het parkoers van 25km. De tocht ging eerst in de richting van Beloeil en na 5km was er een eerste rustpost voorzien in de Orangerie van het kasteel. De lucht zat grijs en donker maar het bleef gelukkig droog. Ik besloot om hier onmiddellijk door te stappen want na 9km zou ik er nogmaals passeren.
Ik stapte door de prachtige Franse tuin van het kasteel, dat de residentie is van de Prinsen de Ligne.

 


Ik volgde nauwgezet de bepijling maar besefte al vlug dat ik na de rustpost de terugweg had genomen en stapte nu richting Aubechies, een andere deelgemeente van Beloeil.
Ik stapte over de brug van de TGV-lijn Brussel-Lille en kwam weldra in het mooie, kleine dorpje, dat op de lijst staat van de mooiste plaatsjes in Wallonië. Ik passeerde de mooie romaanse Sint-Gérykerk en arriveerde weldra bij de Archeosite, een archeologisch openluchtmuseum met woningen uit de prehistorie en de Gallo-Romeinse periode. Hier was er een tweede rustpost maar ik besloot om ook hier onmiddellijk verder te stappen.

 
 

Ondertussen was het aan het regenen en  stond er een hevige wind. Er bleven nog een 8-tal kilometer te stappen met een halte in Tourpes, in de brouwerij  Dupont waar  Moinette wordt gebrouwen. Hier nam ik een uitgebreide stop en bestelde een Moinette en at een broodje. Ondertussen maakte ik kennis met 2 wandelaars van de wandelclub van Holsbeek, die vandaag naar hier met de bus waren afgereisd.


Na de stop stapte ik terug naar Ellignies-Sainte-Anne. Ik was  helemaal doorweekt toen ik de startzaal bereikte, die afgeladen vol zat met wandelaars die door het regenweer hun tocht noodgedwongen hadden ingekort.


Volgende bezienswaardigheden lagen langs het parkoers :

Kasteel van Beloeil : www.chateaudebeloeil.com
Archeosite van Aubechies : www.archeosite.be
Tourpes : Brasserie Dupont : www.brasserie-dupont.com

Hier kun je de foto's bekijken : Ellignies-Sainte-Anne 13102013


Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage