<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 25 augustus 2013 : Moen (25km)

zondag 25 augustus 2013

25 augustus 2013 : Moen (25km)

17e Dwars door Groot-Zwevegem.

De wandeltocht werd ingericht door de wandelclub waarvan ik lid ben : de 12 uren van Lauwe.
De tocht ging eerst richting Sint-Denijs, waar er een controle was na 6km.


Vanuit Sint-Denijs stapten we een lus door het mooie glooiende landschap van het Land van Mortagne. Dit gedeelte stapte ik samen met Luc (de Viking). We stapten over de vele kerkwegels in de streek rond Sint-Denijs.
 

Na de 2e controle en een korte pauze vervolgden we de tocht. Nu stapten we in de richting van Zwevegem-Knokke. Willem had zich intussen bij ons aangesloten en we vervolgden samen onze tocht. Willem was fotograaf van dienst en nam foto's voor de website van de club. We stapten door het Mortagnebos en via enkele mooie veldwegels bereikten we de rustpost.

 


Hier nam ik afscheid van beiden want ik wandelde van hieruit terug naar de startzaal in Moen. Luc en Willem hadden zich ingeschreven voor het parkoers van 30km. Onderweg naar Moen liepen we nog door het Orveytbos, gelegen langs het kanaal Kortrijk-Bossuit. Dit bos werd einde van de jaren 1980 aangelegd op een oud kleistort.

 



In Moen mochten we nog een bezoekje brengen aan de brouwerij "Alvinne" (http://www.alvinne.com/) en mochten er proeven van een "Morpheus". Het biertje smaakte heerlijk.



Na aankomst liet ik mijn wandelboekje afstempelen en praatte nog wat na.
Ik had genoten van een mooie wandeltocht door de prachtige, golvende streek tussen Leie en Schelde.
Een pluim voor de organisatie door de wandelclub de "12 uren van Lauwe" en voor Marc, de parkoersmeester.

Mijn fotoreportage : Moen 25 augustus 2013



Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage