<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 7 augustus 2012 : Lichtervelde (23km)

dinsdag 7 augustus 2012

7 augustus 2012 : Lichtervelde (23km)

Vandaag had ik een vrije dag en ging ik wandelen in Lichtervelde. De plaatselijke wandelclub richtte er vanuit de wijk Turfhauwe voor de eerste maal de Turfhauwetocht in.
Deze wijk is gelegen tussen Lichtervelde en Torhout en de naam herinnert aan de vroegere hoofactiviteit in dit gebied nl het "turfsteken".
De parkoersmeester had vanuit de startzaal 4 lussen uitgetekend.


Ik stapte 23 km en moest daarvoor de 4 lussen bewandelen. Lus 1,2 en 3 liepen voornamelijk in dezelfde richting waardoor ik een aantal keren op een stuk parkoers terechtkwam die meerdere malen moest worden bewandeld.
De 4de lus (9km) was uitgetekend richting domein Groenhove in Torhout.



Daar was in de gelijknamige manège een rustplaats voorzien.


De tocht verliep vooral langs rustige wegen en enkele stukken "onverhard".
Na afloop begroette ik nog Lucien en Willy die allebei de 5de editie van Vichte-Drohn succesvol hadden beëindigd.. Daarenboven hebben beiden de 5 edities van deze meerdaagse wandeltocht met succes uitgewandeld. Ik wenste hen dan ook proficiat met deze prachtige prestatie.
Mijn volledige fotoreportage kun je hier bekijken : Turfhauwetocht07082012


Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage