<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

https://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service

This Page

has moved to a new address:

http://www.wandelblogdidierreynaert.be

Sorry for the inconvenienceā€¦

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Wandelblog Didier Reynaert: 30 juni 2012 :Markhovetocht Kortemark (25km)

zaterdag 30 juni 2012

30 juni 2012 :Markhovetocht Kortemark (25km)

Mijn tocht startte vandaag vanuit Kortemark waar de plaatselijke wandelclub (Kreketrekkers) de "Markhovetocht" organiseerden. Markhove is een wijk van Kortemark niet zo ver van het bos van Wijnendale. Ik schreef me in voor de omloop van 25km en vanuit de kantine van de voetbalclub, die dienst deed als startzaal, vertrok ik richting "Edewalle". Net voor Edewalle was reeds een 1ste rust voorzien in de loods van een landbouwbedrijf. Ik besloot om meteen door te stappen want ik had amper 3km gestapt.
De grootste afstanden (25 en 28km) maakten van hier een lus van iets meer dan 7km richting Ruidenberg. Deze heuvel (50 m boven de zeespiegel), die ik reeds kende van vroegere tochten, ligt op de grens van Kortemark, Koekelare en Ichtegem. Op een bepaald moment kon ik in de verte de "Ijzertoren" in Diksmuide ontwaren.

Na de 2e rust in het landbouwbedrijf, waar ik iets dronk en at, vervolgde ik mijn tocht en nu ging het richting Markhove. Daar was in een loods van een fruitbedrijf een nieuwe controle voorzien.

De meeste afstanden vertrokken van hieruit richting bos van Wijnendale.

De parkoersmeester stuurde ons door het prachtige bos (gelegen op het grondgebied van Ichtegem en Torhout) en daarna opnieuw richting de 4e controle in het fruitteeltbedrijf. Na een korte rustpauze restten mij nog een 3-tal kilometer te stappen. Na afloop genoot ik nog even na met een lekkere "Hapkin" (het blonde bier uit het Houtland). Dit bier werd vroeger gebrouwen in de brouwerij Louwaege in Kortemark maar dit bedrijf werd in 2002 overgenomen door Alken-Maes en stopte men definitief de activiteiten in de brouwerij in Kortemark.
785 wandelaars schreven zich in voor deze tocht.
Mijn fotoreportage : Kortemark 30 juni 2012

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage